Buzzador

Det du behöver veta om att testa produkter hos Buzzador

  • Få kontant utbetalning via Paypal eller presentkort till dina favoritmärken.
  • Tjäna upp till 50 kr per undersökning med Sveriges bästa undersökningspaneler.
  • Mer än 80 000 svenskar tjänar redan pengar hos oss, missa inte chansen!
Börja tjäna pengar idag
Registrera dig på 30 sekunder!
Kön*
Födelsedag*
Registrera dig gratis och börja tjäna pengar
  • Få kontant utbetalning via Paypal eller presentkort till dina favoritmärken.
  • Tjäna upp till 50 kr per undersökning med Sveriges bästa undersökningspaneler.
  • Mer än 80 000 svenskar tjänar redan pengar hos oss, missa inte chansen!

Vad är Buzzador?

Buzzador grundades 2005 i Sverige och är idag ett nätverk med 400 000 medlemmar av produkttestare. När du blir en “Buzzador” får du möjlighet att testa olika produkter. Buzzador är gratis att gå med i och genom att bli medlem får du uppdateringar och notifikationer om nya test-kampanjer.

Skulle du hitta ett test du är intresserad av är det bara att anmäla sig, du får ett mejl om du blir antagen att göra testet. Blir du antagen till ett test får du testa produkten eller tjänsten, och i utbyte kan det krävas att du delar dina erfarenheter på sociala medier. Samt att du recenserar och svarar på frågor angående produkten.

Kan man tjäna pengar med Buzzador?

Både ja och nej, så nja… Buzzador går ut på att testa produkter, och du kan få produkterna gratis. MEN om du inte är en professionell instagrammare kan du inte tjäna pengar med Buzzador. Vill du tjäna extra pengar är betalda undersökningar perfekt.

Tjäna pengar med SurveyBee på betalda undersökningar. Jämför de olika undersökningarna som finns tillgängliga och välj den som passar dig bäst!

Buzzador-kampanjer

Det finns olika sorters kampanjer. Det kan både vara helt gratis, eller så behöver du köpa produkten till ett nedsatt pris. Om du skulle behöva köpa produkten finns det olika prissättningar beroende på kampanjen.Vi har även inkluderat exempel på tidigare kampanjers Instagram hashtags som du kan titta på.

Buzz

I buzz-kampanjer får du produkter gratis. Det kan finns krav på att du lägger upp bilder och recensioner på sociala medier, till exempel att du postar en bild på Instagram. Ibland räcker det med att du provar produkten och pratar med vänner och bekanta om det. Det finns oftast krav på att du skriver en slutrapport efter kampanjen.

#erdingerbuzz #yallakvargbuzz

Ratings&Reviews (R&R)

R&R-kampanjer lägger stort fokus på recensioner. Det är precis som i buzz-kampanjer gratis att testa produkter i R&R kampanjer, men dessa kampanjer består oftast produkter som är lite dyrare än de i buzz-kampanjer.

Du kommer precis som i buzz-kampanjen svara på en slutrapport efter kampanjen. Det som skiljer dem åt är att du kommer få länkar till externa hemsidor där du förväntas skriva recensioner. Ett exempel på en sådan extern hemsida är Prisjakt.

#stylecarebuzz #espresso5000buzz

Deals

I Deals-kampanjer måste du köpa produkten, men du får den till ett billigare pris. Du måste oftast skriva en recension om produkten. Även här kan det krävas att du postar på sociala medier.

#sfkidsbuzz #NextoryJulBuzz

Micro Influencer (MI)

För att komma med i en MI-kampanj krävs det att du har ett större antal följare på sociala medier (normalt Instagram) och att du länkat kontot till Buzzador. I dessa kampanjer får du produkterna gratis. I utbyte krävs det att du t.ex. postar ett visst antal bilder på Instagram. Målen kan vara att bara göra kreativa och snygga inlägg, att få personer registrera sig på en tjänst eller driva försäljningar hos en webbshop.

#aimoxbuzzador #pawfectchristmas

Micro Influencer + (MI+)

MI+ kampanjer fungerar likt MI-kampanjer, men riktar sig till professionella influencers. Det vill säga du som har ett registrerat företag med organisationsnummer och F-skatt. Eller du som använder ett externt faktureringsföretag. Anledningen till varför detta krävs är för att MI+ kampanjer ger dig betalt.

buzza med buzzador på sociala medier

Hur går buzzador kampanjer till?

Hur kommer man med?

Det finns mycket som kan påverka din chans att komma med i en kampanj. Beroende på vad som ska testas, vilken sorts kampanj det är, företagets krav och mycket mer.

Bland annat kollar de på:

  • Ålder
  • Kön
  • Urvalsfrågor
  • Vilka sociala medier du är med i, hur många följare du har, och hur aktiv du är.

Innan kampanjen

När du anmält dig hos Buzzador får du inbjudan till nya kampanjer via e-post. Du kan även få information om nya kampanjer genom att följa dem via sociala medier. När du hittat en undersökning som du är intresserad av och passar dig anmäler du dig via deras hemsida. När ansökningstiden gått ut får du besked via e-post om du kommit med eller inte. Skulle du bli antagen får du också information om hur produkten levereras.

Under Kampanjen

Under kampanjen bör du “Buzza”. Det innebär att du ska dela bilder och filmer om testet på sociala medier och prata med bekanta. I samband med det ska du också skriva ärliga recensioner, oavsett om de är negativa eller positiva.

Vad som exakt krävs för den aktuella kampanjen står i informationen du får innan du startar kampanjen, och i mejl som du kan får under kampanjen. När du “buzzar” är det viktigt att du är tydlig att du ingår i Buzzador-kampanjen, exempelvis genom en hashtag på Instagram.

Efter kampanjen

När du blivit klart med testerna får du en slutrapport skickad till dig, som du ska fylla i.

Vill du se exempel på tidigare kampanjer kan du alltid kolla in deras hemsida, och för omdömen bör du kolla in dem på Trustpilot.

Kom ihåg:

  • Även om du köper en produkt via Buzzador har du i Sverige alltid ångerrätt i 14 dagar efter du mottagit varan. Om du ångrar dig kan du alltid skicka tillbaka den.
  • Efter du fått varan, och testet börjar, måste du behålla den i 6 månader. Efter det är det fritt fram att sälja den vidare.
  • Du måste vara över 18 år och bo i Sverige för att bli medlem.
  • Det du skickar in till Buzzador får användas utan ersättning eller några skyldigheter till dig. Det vill säga att till exempel bilderna du skickar in får användas i bland annat reklam utan att de behöver betala dig någonting för det.
  • Skulle Buzzador inte vara för dig kan du alltid kolla in Smartson, som också är ett alternativ till Buzzador för att teta produkter.